Pages

Oct 9, 2009

Jatuh ke dalam kawah CINTA


Assalamualaikum..


Jeng3..jatuh kedalam kawah cinta.Maksud daripada perkataan tersebut iaitu jatuh:terjatuh dengan tidak disangka akan jatuh. dalam: kawasan dalam dan bukan luar. kawah: satu tempat yang berlubang2 seperti purnama mengambang. cinta: xda maksud mungkin hanya boleh dirasai oleh hati naluri yang ada rasa cinta tersebut. :)


Usia yang semakin dewasa dan kematian semakin hampir datang tiba.Dalam kehidupan yang menuju dari point ke point yang lain cinta akan sentiasa hadir dalam hati biarpun sebesar zarah.Hanya dengan sekali pandang,sekali YM,sekali skype,sekali tgk fs,sekali terbaca biodata seseorang..hati boleh bertaut dan akan jatuh ke dalam kawah cinta. Nie apa yang lecture kaunseling saya bagitahu,kenapa dengan sms,dengan Ym,n sebagainya membolehkan kita jatuh kedalam kawah cinta??? kerana ianya juga merupakan satu komunikasi. :)


Mengapa saya mengatakan kawah cinta?? dan bukan lubang dan sebagainya.Bagi saya cinta ini merupakan sesuatu yang amat indah dan memang luar biasa anugerah Allah taala ini.Umpama bulan biarpun berkawah namun amat indah dan cahayanya amat indah sehingga semua orang terpesona dengan bulan ini.Sama seperti cinta.... :) (betul ka tak betul nie)


Orang yang tulis nie,seolah2 yang fasih tentang cinta.. :)


Jadi,,apabila dah terjatuh ke dalam kawah cinta yang indah belaka ini..apa yang hendak dilakukan agar kawah tersebut tidak terlihat JELIK nya..


hendaklah berpandukan ajaran Allah taala..


InsyaAllah..kawah yang berlubang2 akan sentiasa indah pada orang yang melihatnya.(Amin..)


Menjaga adab2 yang patut dan wajib di jaga. pertuturan,perbualan,perilaku, dan sebagainya tidak kira semasa berjumpa atau cakap dalam talian dan sebagainya..(Ya allah lindungilah aku dari godaan keremajaan ini..amin..)


Bila hubungan yang dijaga,dibajai dengan iman dan taqwa...:)insyaAllah....


Cahaya hubungan itu akan lebih dari purnama pada malam ke-15..


Tidak salah jika aku terjatuh kedalam kawah cinta,kerana ianya fitrah,,tetapi yang salah bila aku menjatuhkan saham dan di tanam hidup2 dalam kawah tersebut!! hehe...lebih kurang cm tu... :)


Doakan saya...!!


shukran..



;00)


1 comment:

Anonymous said...

ohhhh...ni tanda2 bahawa si penulis ni telahh jatuh cinta ya???
:)