Pages

Aug 23, 2008

inilah yang sebenarnya

assalamualaikum n salam sejahtera..

alhamdulillah dalam mengharungi kehidupan sebagai seorang khalifah dan hamba ALLAH masih ada makhluk yang menyayangi diriku.sejenak aku berfikir..adakah benar aku disayangi ataukah ianya sebagai penghalang kepada jalan dakwah yang aku cintai...adakah dengan "kasih sayang" aku terpaksa berkorban untuk berpaling dari taklif ku yang menggunung tinggi...tetapi dalam "kasih sayang" itu ada benarnya,aku berpegang kepada setiap yang berlaku ada hikmahnya dan semuanya yang berlaku adalah kerana MU pencipta ku yang teragung dan haqiqi...sampai bilakah "kasih sayang" akan mengikat aku daripada menjalankan tangungjawab,membelenggu diriku? banyak sebab yang memungkinkan "kasih sayang" sentiasa menyayangiku,memberi perhatian kepadaku,menurut kehendakku,bergurau senda denganku,saling ingat memperingati dan banyak lagi...kerana menurut dek fikrah diri ku yang cetek ini,aku disayangi oleh "kasih sayang"...adakah aku masih kebudak-budakan,? tidak tahu dalam membuat keputusan,dalam membuat pemilihan,ataukah begitu banyak dosa yang aku lakukan terleka dalam mengingati cinta MU...kerana itu bagi ku "kasih sayang" hadir dalam diri ini..aku bersyukur...alhamdulillah...walaupun kekadang "kasih sayang" banyak menghalang aku daripada mengikuti sebarang aktiviti tetapi ada sebabnya kerana mahram ku tidak turut serta risau jika sesuatu yang tak diingini berlaku....aku tahu "kasih sayang" sentiasa risau terhadap diriku..aku mengetahui "kasih sayang" amat menyayangi sehingga semua kehendakku dituruti..begitu banyak pengorbanan "kasih sayang" terhadap ku..bagiku "kasih sayang" ada motif tersendiri mengapa perlu membuat diriku jadi begini dan jadi begitu kerana diakan "kasih sayang"..."kasih sayang"lah pengganti daddy dan mammy ku yang jauh nun di sana....aku beranggapan bahawa "kasih sayang" lah yang menjadi penjaga kedua terhadap diriku selepas ALLAH swt,....aku amat bersyukur kerana dikurniakan "kasih sayang" yang amat menyayangi diriku tanpa mengira waktu dan masa...maafkan diri ku ini sekiranya pernah mengguris hati n "ter2" apa dalam hayat ini.....kerana aku tahu itulah tugas seorang yang bergelar KAKAK dalam hidupku...terima kasih ALLAH,

"YA ALLAH ERATKANLAH IKATAN HATI INI,KEKALKANLAH KEMESRAAN ANTARA HATI-HATI INI DENGAN CAHAYA RABBANIMU YANG TIDAK KUNJUNG MALAP,LAPANGKANLAH HATI-HATI INI DENGAN LIMPAHAN IMAN DAN KEINDAHAN TAWAKKAL KEPADAMU"

buat kakak...
prof.madya.dr.Nz

No comments: