Pages

Aug 27, 2008

kata-kata




"Kata ibarat pedang tajamnya bisa membunuh lawan"
"terlajak perahu masih boleh diundur lagi terlajak kata buruk padahnya"
"fikir dahulu sebelum cakap"

kata2..
tapi hanya dengan kata2
orang boleh jadi tak tentu hala

kata2..
tapi dengan kata2
tak kira nak kata sapa
kata la

kata2..
tapi dengan kata2
kita selalu ditertawa

kata2..
tapi dengan kata2
aku pun tak tahu kata apa

kata2..
tapi dengan kata2
ada yang malu nak berkata2
mengapa? tak tahu sebab apa

kata2..
tapi dengan kata2
aku sealu terpedaya

kata2..
tapi dengan kata2
aku banyak buat dosa
terlalu banyak dosa

kata2..
tapi dengan kata2
aku punya kerja
semua nya tak terkata

kata2..
tapi dengan kata2
orang boleh kenal sapa kita

kata2..
tapi dengan kata2
aku selalu terleka dan terlupa


kata2..
tapi dengan kata2
aku selalu buat kerja sambil lewa

kata2..
tapi dengan kata2
aku terlupa duka dan lara

kata2..
tapi dengan kata2
mendekatkan aku dengan NYA

kata2..
tapi dengan kata2
semua benda boleh jadi binasa

kata2..
kata2..
kata2..
satu nikmat yang luar biasa
gunalah sebaiknya
jagalah amanah bagi menjaga
kata2..

kata2..
berkatalah dengan kata2
yang berfaedah
yang boleh dijadikan sebagai ibadah

kata2..
jauhilah sikap suka kata-mengata
kerna bisa memporak peranda kita semua

kata2..
kata2..
jagalah kata2..

sampai disini sahaja
kata2 dariku..
buat ingatan aku dan semua

No comments: