Pages

Nov 27, 2008

aku



Alhamdulillah ALLAH memberi aku kesempatan untuk menaip pada pagi ini dalam nikmat MU ya Rabbi.Selawat dan salam keatas RASULULLAH SAW,keluarga serta para sahabat baginda SAW.Tahun ini menyaksikan pelbagai ujian yang aku tempuhi.Alhamdulillah ALLAH masih lagi mengingati aku,menyayangi aku dengan memberi ujian agar aku sentiasa muhasabah dan tabah dengan semua ujianNYA.Tidak membiarkan aku hanyut dengan nikmat dunia.Alhamdulillah.Aku yakin bahawa ALLAH tidak akan menguji seseorang itu di luar kemampuannya itu adalah janji ALLAH kepada hambanya.Semua itu aku pegang sebagai dorongan untuk meneruskan pengabdian kepada ALLAH.Hidup ini ibarat putaran roda kekadang di atas dan kekadang di bawah.Alhamdulillah semua ada hikmahnya.Tetapi kekadang aku terfikir mungkinkah ini balasan atas dosa-dosa aku yang lalu??? Aku terima ya ALLAH sekiranya engkau berkehendak keatas diriku.Aku terima ya ALLAH.Akan aku kuatkan semangat dan hati ini untuk menempuhnya ya ALLAH.Aku tidak perlu risau kerana bagi ku engkau PENCIPTA diri ku sentiasa bersama ku.Engkaulah penjaga yang terbesar.Alhamdulillah.Semoga ALLAH mengampunkan dosa-dosa aku yang terdahulu dan sekarang.Sesungguhnya ENGKAU maha pengampun.Masih ramai lagi yang lebih daif dan dalam kesusahan selain diriku.Dan aku yakin kepada MU,engkau perancang yang terbaik,SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA..


;;ya ALLAH,muliakan diriku dan keluarga ku dengan kemuliaan dari MU ya ALLAH..ALLAHUMMA AMEEN;;

No comments: