Pages

Nov 28, 2008

today pergi kolej


assalamualaikum.Alhamdulillah setelah lama tidak hadir ke kuliah.Hari ini ALLAH bagi aku kekuatan untuk pergi ke kuliah.Sebaik kaki melangkah keluar daripada kereta,aku tidak sabar lagi untuk masuk ke kelas.Alhamdulillah kelas berjalan seperti biasa.sebenarnya Aku lebih menumpukan perhatian yang sepenuhnya dalam kelas.Kerana pada masa itu semua kefahaman yang amat penting dan berguna sampai tiba waktu exam.Penting sangat2.Sebab itu,sem nie aku nak tangguh sem sebab kelas banyak yang aku xdapat masuk akibat dari cuti yang sangat panjang....tapi alhamdulillah semua ada hikmah,,ramai kawan yang bagi sokongan...aku bukan risau pasal keputusan..tetapi ilmu dalam kelas itu yang amat berharga buat aku,,yang penting aku paham apa yang aku belajar.Hari ini kebetulan ada midtrm falsafah perundangan islam jawab tiga soalan daripada empat satu soalan ada 20 markah.Aku dan kak daya orang paling last kuar kelas.Banyak jawab katakan...sampai kertas pun tak cukup,semoga apa yang dijawab itu adalah benar..ameen..ustaz tadi mcm nak gelak bila kita minta kertas.Hari ini juga aku makan ais malaysia yang sangat panjang perisa bandung.MasyaALLAH yang menariknya makan ais tu kat libry.Huhu..habislah kalau akak tu nampak aku makan..tapi alhamdulillah sampai habis makan ais akak tu tak perasan sebab aku duduk kat belakang.Banyak asgnmnt yang kena aku siapkan.Bukan satu bukan dua tapi beribu..hehe,alhamdulillah hari nie banyak hikmah yang aku dapat walaupun secara sponton tapi cukup membuatkan hati aku damai dan tenang.Allah maha mengetahui....alhamdulillah syukur ya ALLAH...walaupun perkara kecil tetapi jangan anggap ia kecil sesungguhnya banyak hikmah yang terkandung dalam nya...lepas kelas tadi aku,kak daya,kak lina dan zura pergi bandar kejap..lepas tu abang datang dan aku pun balik rumah..sampai rumah kak pai hidang makanan dan suruh aku makan lepas tu aku pun makan....hehe,,esok aku nak pergi kolej...studyyy!! for usul fiqh..i love usul fiqh!!!!!!!!!1semoga hari nie lebih baik dari semalam...
c u..

No comments: