Pages

Aug 16, 2010

Sokmo ada peringatan yang Allah swt berikan buat kita

...

3 hari sebelum ramadhan alhamdulillah,,aku terjalin ukhhwah dengan saudara yang lama dah terpisah oleh masa. Pelik rasanya kerana aku tidak mengenali siapa dia yang sebenarnya..Apa yang ingin aku katakan, Allah swt sentiasa menyayangi hamba-hambanya. Alhamdulillah...

kerana....

Orang yang aku kenali ini, saudara ku ini..memberi peringatan yang seakan-akan membakar semangat ku untuk terus istiqamah dalam bulan yang mulia ini dan bulan seterusnya. InsyaAllah..

Aku yakin benar itu semua adalah daripada Allah swt....kerana Dialah maha mengetahui apa yang diperlukan hambanya..

Sehingga puasa yang ke5 ini, aku sentiasa mengharapkan dan sentiasa bergantung harap kepada Allah..sentiasa bergantung harap padanya...Aku bersyukur kepada Allah swt, kerana memberi petunjuk kepada hambanya untuk sentiasa menghidupkan hati hati-hati ini agar sentiasa terdorong untuk mencintaiNya..

Hendak dijadikan cerita, hidup ini penuh dengan cobaan dan dugaan yang mesti menguji kita untuk membuat pilihan..mohonlah petunjuk dari Allah agar hati sentiasa tetap bersamanya. InsyaAllah...

Nikmatnya................

Alhamdulillah

No comments: