Pages

Apr 2, 2009

Kembalilah..?

Dengan Nama Allah taala..
Assalamualaikum wbt..

Kembalilah.......-macam lagu safura,,(Kalau tak silap)

Maksud..??

```

Ana melewati kawasan perhentian bas berhampiran dengan kedai makan.Ana nak pulang masa tu.Kebetulan waktu sekolah menengah dah abis,pada fikiran ana sebabnya ramai sangat budak2 sekolah.Ana meneruskan langkah untuk mencari bas yang menuju kedestinasi.Alhamdulillah bas dah sampai.Menaiki bas yang arahnya melalui ke seremban itu ana mengambil tempat di hadapan agar mudah untuk turun nanti.Melihat bas yang masih kosong,mesti lama lagi nak gerak nie..tak apa,ana pun lihat ke luar bas..

```

"Astagfirullahalazim,romantik plak budak sekolah nie,dalam fikiran ana.."(terpandang sebab pakai baju sekolah tapi macam dah nikah plak..)

```

Semakin lama,semakin ramai budak sekolah yang bersuka ria,sedangkan ana dalam bas rasa pedih,sedih,dan macam2 rasa lagi.Semoga kita dijauhkan daripada maksiat dan benci kepada maksiat.Amin.Kerana ana mereka jadi begitu.. :(

Itu baru bahagian budak2 tak termasuk lagi yang dewasa,masalah sini,masalah sana,masalah syariah dan macam2 masalah lagi.

Kembalilah..

Kerana ajal dan qiamat termasuk dalam perkara yang dirahsiakan Allah taala..perbaharui iman dalam diri ana dan sahabat2 sekalian.Semua perkara ada dengan Allah taala..


Kembalilah..

Kadang2 ana dan sahabat2 terleka dan terlupa dengan nikmat dunia,walaupun sesaat inikan pula berabad.Melihat keadaan sekarang ini yang sememangnya hancur kembalilah buat ana dan sahabat2 sekalian.Sedih hati,analah punca mereka jadi begitu.

```

Lailahaillah..Lailahaillah..Lailahaillah..

Bas di teruskan sehingga sampai kat destinasi ana..

( kembalilah kepada Allah taala.. walaupun perkara itu kau suka tapi Allah taala amat membencinya,dan buatlah perkara yang kau tak suka sedangkan Allah taala amat menyukai perbuatan mu itu?

No comments: