Pages

Jan 13, 2009

selamat tinggal boikot




Tatkala dingin malam


aku keseorangan meratapi,menangisi..

kekejaman si zionis..

kepada saudara2 ku..

aku berfikir adakah senjata2 yang digunakan..

untuk membunuh ratusan saudara2 ku..

adalah hasil sumbangan ku?

terhadap barang2 boikot yang selama ini aku menggunakannya?

ya ALLAH..

dahulu aku tidak mengerti nilai boikot yang sebenar..

"ampunilah dosa2 ku ya ALLAH..amin"

tapi sekarang aku sudah tekad..

aku akan menolaknya jauh dari hidupku..

merintih sakit hatiku melihat setiap kerakusan si zionis..

menyembelih saudara2 ku saban hari..

tanpa segan dan silu..

benci!

sakit hati!

geram betul!

dengan semua kekejaman mereka2 ini..

tapi..

aku ada al-Khaliq..

aku ada ar-Rahman..

aku ada ar-Rahim..

aku ada ALLAH SWT..

aku yakin kepada ALLAH SWT..

si zionis pasti akan menerima balasan yang setimpalnya..

tunggu dan lihat..bukan setakat si zionis,

malah semua sekutu2nya yang melakukan kezaliman ini..



tatkala senja


aku melihat pemandangan bumi malayisa..

sekali lagi aku menangisi..

terhadap nasib2 saudara2 ku di luar sana..

aku bermandikan air..

mereka bermandikan peluru..

aku riang ria..

mereka suka duka..

aku gelak ketawa..

mereka menangis hiba..

aku terlebih makan..

mereka mencari makan..

aku tidur lena..

mereka tidur gundah..

ya ALLAH,

takutnya aku..aku malu kepadaMU..



tatkala bulan bercahaya


mataku tidak lena..

aku mengingati setiap saudar2 ku..

seolah2 aku yang melakukan pembunuhan..

kekejaman terhadap saudara2 ku..

aku tekad..

akan buang semua..

barang2 boikot..

tidak rugi korbankan boikot ini..

aku yakin..

selamat tinggal boikot..

sedap hingga menjilat jari..

ahhh!!

aku tidak kisah..

daripada aku bunuh saudaraku..

baik aku ajar kau zionis dengan semua boikot2 mu ini..

aku dah penat beli baranganmu..

aku dah penat..



dengan itu..selamat tinggal boikot!




No comments: